Happy easter

Undrar hur man firar påsk på Irland? 
Jag googlade lite och fick bland mycket annat veta att långfredag är allt stängt.. "The day is a Bank Holiday, the banks, schools, businesses and even the pubs are all closed!"  (Fast Stewen jobbar ju då iallafall imorgon så alla affärer kan ju inte vara stängda..) Det är förbjudet att sälja alkohol, många åker till Nordirland för att köpa.. Sen om man är katolik äter man inte kött, och riktigt traditionella irländare ska gå barfota(!?) Easter Sunday (påskdagen) firar man stort, fastan är över och man äter påskägg. Måndagen är en Bank Holiday och man är ledig. Läste någonstans att man inte har något påskpynt, trist! Sen måste jag kolla om jag hittar några "vanliga" påskägg, som man fyller själv.. Jag vill ha jag vill ha! Har bara sett tråkiga färdiga chokladägg.. :p

Är avundsjuk på mor och far som farit till fjälls!! Hälsa Hönapöna och påsktuppen från mig, haha.

Glad påsk på er!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Glad påsk!! Vi åker iväg till fjälls imorgon :) Hoppas ni hittar en nåt traditionellt påskägg där i Dublin :D



2009-04-09 @ 18:06:30
URL: http://thelifeandtimes.blogg.se/
Postat av: nathalie

haha ja alltså vad jag klommer ihåg så var eran bättre :) för den här var inte så bra :P

2009-04-09 @ 18:43:53
URL: http://nattali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0