2:a April

Nu har det hunnit bli april, och igår var det 2 månader sen vi kom hit! Helt otroligt. Snart ska vi ju hem för tusan..! :p Blev ni lurade nåt igår förresten? Haha jag tänkte bara på när Erika lurade mig (och flera andra) att hon snaggat meteorolog-Pär.. :D

Som några av er redan vet så har ju Stewen fått jobb, och började idag. :D (Han har inte kommit hem än, och han får berätta sen, jag ska inte avslöja mer) :) Så jag har fått roa mig själv några timmar idag.. Kändes konstigt och tråkigt att vara ensam, haha. Vi har ju varit med varandra konstant i två månader och då blir det som tomt att vara själv. :p Men jag har iallafall ringt några samtal och varit runt till ställen där jag sökt jobb. Ingen framgång. :/ Jag har sökt fler jobb och flanerat lite för mig själv.. Riktigt fint väder så det var ju slöseri att sitta inne. Jättesoligt och varmt, fick ett akut behov av glass.. Köpte mig en Chocolate ripple cone och gick en sväng i Stephens green. :D

Lite bilder!



Man kan få se mycket konstigheter på gatorna..


Min glass!






















Det var folkat i parken..


Molly Malone


Jo jag var ju på en heldagsgrej i förrgår, "second round interview" på Majestic Marketing.. Fick följa med ut och se hur arbetet går till, hamnade med riktigt roligt folk så det var kul! Kändes dock konstigt att åka bil på vänster sida! :p Men då har man provat det också. Iallafall, de knackade dörr och sålde smink. Haha. Folk var faktiskt riktigt trevliga! (Inte som i Sverige, där hade väl folk bara sagt NEJ NEJ och smällt igen dörren). Det var ett jättemysigt område med massa mysiga hus, barnfamiljer och hundar på varje gård. Hursomhelst, det blev en lång dag, for vid halv tolv och kom väl hem närmare nio på kvällen. Riktigt slut var jag. Men de var iallafall nöjda med mig, tyckte att jag var "lovely" och att min engelska var bra(!) Fick fylla i ett frågepapper och sen skulle jag bli rekommenderad till managern. Men inte säkert att jag får en tredje intervju ändå. Har inte hört av dom så jag tror inte det blev något. Jag är ju inte ensam som söker jobben heller.

Jag hade en ny intervju imorse, på ett annat sales/marketing-företag. Jätterolig intervjuare, helt jättglad. Han lät så rolig då han uttalade Lundström.. :p Han undrade om jag var bra på skidor också.. haha. Han sa att det var 17 grader idag, och när jag då sa att hemma var det typ minus 25 för ett tag sen, då höll han nog på att trilla av stolen. "Are you serious!?" Iallafall, intervjun gick bra i övrigt men han ville inte anställa mig för han ville ha en långvarig och när han frågade hur länge jag skulle stanna här kunde jag inte ljuga :p Skulle visst ta 2-3 månader bara att träna upp mig så det var ju rätt kört. Ville att jag skulle komma tillbaka om jag ändrar mig och stannar längre..

Nej nu ska jag internetta vidare och vänta på att älsklingen kommer hem.. :) Ska bli spännande att höra hur hans dag varit!


Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, ja alla gick på det aprilskämtet.. ;P fina bilder! :)

2009-04-02 @ 22:49:17
URL: http://erajkagr.blogg.se/
Postat av: Andreas

Grattis till jobbet Stewe! När ni kommer hem ska ni få se ett stort, nytt, härligt kök på innergatan 6. Hoppas du får kicken snart så du kommer hem =P

2009-04-03 @ 09:15:24
Postat av: sara

du är så duktig! jag blev varken lurad eller lurade någon annan :P

2009-04-04 @ 14:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0