D-Day

Efter 2 veckors planering av denna stora dag så skred vi äntligen till handling. Kan tänka mig hur mycket Eisenhower och grabbarna nötte sina gråa för att få allt att stämma. Vi skulle nu inte rädda världen från en ondskefull tysk men vi skulle iaf rädda oss själva från löklukt...smuts...skit...disk mm. Sagt och gjort, vi inhandlade gummihandskar och trasor i närmsta butik för att sedan bege oss hem....på med handskar...beväpnade med mr muscle och trasor...så kröp vi genom skyttegravarna till det som kallas toalett. Efter den första attacken så hade vi rensat ut allt som var löst....shampoflaskor...tvålar...matta...inget undkom vår vilda frenesi. Mr muscle fick arbeta hårt och trasorna gick åt i rasande fart....men 2 timmar senare så var toaletten befriad från inkräktare...

Vi fortsatte vår framfart genom hallen....inte så mycket motstånd där....snabbt anfall och saken var biff... Hade lite problem med dammsugaren, som tydligen upplevt fler krig, för slöare och kärvare maskin får man leta efter....men inget ont om krigsveteraner.

The final battle skulle utspelas i köket....där något hemskt lurade i ugnen....min kära stridskamrat rensade runt detta vidunder till spis medans jag jagade de sista desperata dammkornen i matsalen. Plötsligt hör jag ett skrik från köket..."vad ÄR det här?"...hon hade slutligen öppnat ugnsluckan för att ta sig an bossarnas boss....skyndade mig dit med en öppen sopsäck för att snabbt stänga in detta tvåhövdade monster som vi kan kalla "galler och plåt".

När detta äntligen var över och klorlukten hade lagt sig så tände vi hallonljus för att hedra de stupade och hålla de onda borta....för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Mamma Eva

Ja det gjorde ni bra, ska bli kul och höra om de märker nån skillnad......lökfolket alltså.

Återigen så skriver du jättekul, Stewen!



Lev å Må!

2009-02-28 @ 11:03:28
Postat av: sara

haha nu har ni rent och fint iaf :) håller med eva, stewen du skriver verkligen jättekul! :) är så kul att läsa! får skicka med lite goluktande ljus i nästa brev till karin ;) ha det bra! krama karin från mig stewen :)

2009-02-28 @ 12:16:23
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Erika

Hahah, jag håller med Eva och Sara, du skriver skitbra Stewen! :D

2009-02-28 @ 15:45:27
URL: http://erajkagr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0