Chokomilk och cookies

Hello! What's the story? Haha, tydligen något man säger här..

Sitter nu i vårt diningroom och har druckit chokomilk från en automat och ätit kakor!
Idag har vi varit ute och sökt jobb, något ska vi väl ändå få. (Jag har ett jag verkligen hoppas att jag kommer få) Blir många steg vi går varje dag, jag skulle ha haft stegräknaren med mig.. :p

Dublin är för övrigt grymt. Sjukt mysig stad och trevliga människor. Trivs superbra! Har ett rum på g också så vi flyttar nog snart! :) 

Stora frågan som Stewen (eller Stevan) skrev, är vad folk äter här.. Dyyyrt som fasen med mat och överallt ser man folk med mackor på stan.. Frukosten på vandrarhemmet är man himla less, vitt bröd med marmelad.. Socker socker socker! Jag skulle betala dyrt för hårdbröd nu, men det hittar man ingenstans!

Vad ska man säga annars då.. Det är kallt överallt, till och med inomhus (utom i vårat rum).. Jag fryser om näsan! Stewen har köpt en halsduk idag och han är mycket nöjd. :)


Avslutar med lite bilder..

  Temple bar

 Stewen vid Wall of fame

 De har visat One tree hill på vandrarhemmet! ;D



Kommentarer
Postat av: natta

TjooO! Så ni har skaffat er en blogg nu =) Så roligt och kunna följa era äventyr! Hoppas ni lyckas både me jobb å boende =)

Kramar

2009-02-10 @ 11:36:16
URL: http://nattali.blogg.se/
Postat av: sara

ge mig er adress så skickar jag hårdbröd bums nu! ;) vad fin blogg ni gjort :) kul att kunna följa era äventyr lite mer :) vad är det för jobb du hoppas på ? :) tror ni kommer få nåt bra båda två och även ett fint boende. så kommer jag och hälsar på och försöker få med henke också :)kram på er

2009-02-10 @ 17:08:32
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Erika

Vad roligt att ni bloggar, fyndigt namn också! :) Så spännande att höra hur ni har det! riktigt mysiga bilder också! :) Stora kramar

2009-02-10 @ 17:24:07
Postat av: Tommy

Pain Delice är distributör av Polarbröd på Irland... Bara så ni vet om ni skulle få hemlängtan.

2009-02-10 @ 17:29:29
Postat av: Jenny

vad mysigt ni verkar ha det ! :) Kul att kunna följa er o erat liv i dublin ! Lycka till med jobben ! :)

Kramar

2009-02-10 @ 21:41:24
URL: http://jennylundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0