Sista dagen

Våran sista hela dag i Dublin är nu över... Usch vad tråkigt det känns! Men ska ändå bli skönt att komma hem till ett rent hus och äta vanlig svensk mat.. och träffa alla er därhemma såklart! ♥ Men hade lätt kunnat stanna här längre!

I flera månader har jag sökt jobb frenetiskt, blivit lovad jobb hit och dit som skitit sig, fått massa förhoppningar och sen bara nej. För att göra det hela ännu jävligare har det dykt upp erbjudanden nu lagom till vi ska hem.. (När jag gett upp jobbletandet) Mysteryshopper-training om en vecka, och barnvaktsjobb en vecka i juli. Jag blir så arg så jag kan gråta!! Men men.. inte mycket att göra åt.. 

Nu på slutet har vi mest tagit det lugnt här.. Shoppat och ätit gott..Vi har även blivit lite smått besatta av speldjävulen.. Spenderat en del mynt på basketmaskin, pangpangspel, airhockey och sånt. Shit alltså, visste inte att jag kunde ha sån vinnarskalle.. Jag blev typ tokig ibland. Men man blir väl som man umgås! (Stewen hatar ju att förlora..) :p 




Imorse åt vi mysfrukost på Bewleys för andra gången.


Gott gott!!


Bye bye Grafton street!


En svan i parken


Stewen tar ett sista skutt i Stephens green (ser ut som om han är utan vänsterfot..) :p


Vi åt fish and chips på Brazen Head (Irlands äldsta pub) ikväll, också för andra gången. Sjukt gott!


Stewen äter efterrätt.. Öl och lökringar. :p


Solen sken idag men på kvällen blev det lite pissigt..


Såhär såg vårat rum ut ikväll kl 20.. :p Väskorna blir proppfulla!


Är på Kallax 22.30-23 nångång imorgonkväll. Blir att döda några timmar på Arlanda innan flyget till Luleå går. Vet ni vad jag ska göra? Köpa Loka citron!! Kranvattnet här är äckligt plus att kolsyrat vatten på flaska innehåller typ bara aspartam.. Jag längtar efter svenskt vatten!! Ska även köpa en pocketbok (Aldrig fucka upp, Snabba cash läste jag i Egypten) och vad mer.. Jo vi måste äta på Max! Och köpa Aftonbladet! Stewen längtar efter snus..den skurken. Det har sagts att han bara ska snusa på fest och på jobbet.. Han räknar morgondagen som fest tydligen :p

Nej om man skulle ta och hoppa i säng så man orkar upp imorgon. Sista natten här, känns jättekonstigt! Imorgon kommer vi hem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0