Cookies!

I lördags bakade vi chokladcookies, väldans trevligt. Första baket här i Dublin!

Gick efter mitt vanliga cookierecept... (Smälta smör och låt svalna, i med chokladbitar, socker, ägg och mjölblandningen typ) Enda skillnaden var väl att jag hade i "vaniljessens" istället för vaniljsocker och bakpulver istället för bikarbonat. Gott blev det! Dock blev kakorna lite för mjuka, jag hade velat ha dom knaprigare. Men säkert goda direkt ur frysen, det brukar jag gilla. :D
 


Jag ser trött och lite galen ut i mjukiskläder en lördagkväll!




Mmmm, kakdeeeg! Någon gång ska jag göra en egen variant av Ben & Jerrys cookie dough-glass :D


Några färdiga kakor som blev ganska fula.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0