Uschochblädag

Idag är det en sån där pissig tråkig dag! Det har varit grått och trist, blåst och småduggat ute.. Stewen jobbar monsterpass, från 11 till typ 20.. Jag har inte gjort så mycket idag, varit ute och handlat shampo, balsam och tandkräm.. Tjoho vad intressant. Ätit tråkig pås-soppa har jag också gjort. (Med svamp och krutonger) Den är inte lika god längre! :p

Imorse när vi klev upp såg köket ut som ett bombnedslag (inget ovanligt), men när jag gick in för att fixa mat nu på eftermiddagen så höll jag på att svimma. Det var jättefint(!) Våra flatmates har möblerat om och tagit bort en massa skräp och grejs, så nu ser rummet mycket större ut! Dammsugit hade de också gjort..! Fantastiskt.

Igår köpte jag lite bananer och jordgubbar ute på gatan. Det är skillnad på folk och folk alltså.. Hon som sålde bananerna var jätteotrevlig, och hon med jordgubbarna var jättegullig. Hon sa sweetie och darling till höger och vänster... Banantanten var sur, jag gav henne 1.10, bananerna kostade 1 euro. Tänkte säga att hon kunde behålla växeln men hon stack bara med pengarna utan vidare. Då blev jag då så arg så jag gick därifrån :p

När Stewen kom hem igår så gick vi ut och köpte lite glass (vi måste äta upp glass på en gång för våran frys är värdelös..) och så åt vi jordgubbar, glass och banan :D Gubbarna var jättegoda men de hade gömt en massa ofräscha under dom fina röda som var överst.. blä!



Gottigott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0