Förlåt Eva

Idag släppte jag kopplet....Karin fick springa fritt för första gången sen vi kom hit....har aldrig haft sån ångest som när jag hörde dörren stängas efter henne....kallsvetten började rinna....jag vankade av och an i rummet...doften av lök fyllde min näsa....kylan spreds i kroppen...VAD HADE JAG GJORT?...långt bort hördes sirenerna från en ambulans...tankarna for iväg...har det hänt nått?....såg dig framför mig när du pekade vilt med fingret och sa att jag hade ett STORT ansvar....nu skulle jag aldrig mer kunna se dig i ögonen igen....

Tiden gick och mörkret började sakta sprida sin mörka slöja över Dublin....hörde en trumpet spela....inbillade jag mig eller var det Piotr som tutade....visste inte om jag drömde....ingen koncentration....skulle jag gå ut i mörkret och börja leta...men tänk om hon kom tillbaka och jag inte var här....hur skulle hennes tankar gå då?.....bestämde mig för att stanna kvar...som en fyr som lyser ut över havet....något hon kunde komma tillbaka till....

När förtvivlan nästan var outhärdlig så hände det....nyckeln rasslade i låset...dörren öppnades sakta....och där stod hon...oskadd....en sten föll från mitt hjärta...värmen kom tillbaka....och jag kunde andas ut.


Kommentarer
Postat av: Erika

Nåå, stackars stewen! men roligt skrivet! :) kram på er!

2009-02-18 @ 11:41:02
URL: http://erajkagr.blogg.se/
Postat av: hannah

SÅ farligt är det ju faktiskt inte, stewen ;) gick hon till spar nedanför eller?

hahaha

2009-02-18 @ 15:21:50
URL: http://hmcj.blogg.se/
Postat av: Stellan med familj.......

Har du min lilla lilla bror glömt bort din stora stora bror??? Gratis i alla fall!!! Telnr???

2009-02-18 @ 17:49:36
Postat av: Erika & Tommy

Grattis på födelsedagen Stewen!! :) Kramar /Tommy & Erika

2009-02-18 @ 19:49:12
URL: http://erajkagr.blogg.se/
Postat av: sara

haha du skriver bra stewen! jag kunde riktigt se mig det framför mig. haha grattis på födelsedagen :D

2009-02-18 @ 20:50:57
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: MAMMA

Grattis min lille son........

2009-02-18 @ 21:22:22
Postat av: Mamma

Grattis, min lille son.....

2009-02-18 @ 21:24:07
Postat av: Anonym

Ja du Stewen det känns som om jag har satt mej i respekt.......

Fantastiskt skrivet jag skrattar med tårar i ögonen.

Du är ju ett författarämne av stora mått.

Många kramar och ett stort grattis från oss alla här hemma, som i alla fall inte fryser inne. Något varmare ute i morse kring 25 grader.



Lev å Må!

2009-02-19 @ 09:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0