1:a mars

Första mars idag, vi har varit här en månad nu! Shit vad fort tiden går.
De senaste dagarna har varit rätt fulla. Som Stewen skrev tidigare så hade vi ju städdag i fredags.. På dagen hade jag en liten intervju i Dundrum. Skulle vara där 10.30 men hon som jag skulle träffa blev sjukt försenad och kom inte förrän strax efter 12! Hon var iallafall jättetrevlig. Vi gick på ett fik, hon bjöd på te och surrade på. Jätterolig! Hon tyckte att jag var jättetrevlig och cute :p Det här företaget jobbar med reklam och events och grejer. Man kan till exempel få stå på stan och dela ut gratissaker, eller måla ansiktsmålningar på barn :D Hihi. Verkar jätteroligt. Det är ju inget 7-16jobb om man säger så, men det var då bra timlön. Iallafall, kvinnan här ska ringa mig imorgon! :) Hon lät jättepositiv och hade visst något på gång åt mig. Hon ville att Stewen också skulle skicka ett mail till henne :) (Det kan ju du också göra Hannah!? Kan ge dig mailadressen) :D

igår var vi på Guinness storehouse och lärde oss hur de gör öl.. Intressant faktiskt! Och finfin utsikt på översta våningen :) På kvällen åt vi på Pizza Hut, sjuuukt dyrt men jättegott! Jag hade aldrig ätit på Pizza Hut förr :p
Lördagkvällen var vi rätt döda, var bara hemma och tog det lugnt. Spelade lite UNO och så..

Söndag idag och vi har varit kulturella och gått på ett till museum och kollat på konst.. Mycket att se. Krigssaker, möbler, porslin, kläder... med mera med mera. Sen ikväll har vi varit på bio (liten födelsedagspresent åt Stewen), sett The Unborn. Riktigt creepy film! Skräckfilm är maffigt på bio... Ojojoj. Jag ville ha en kudde och gömma mig bakom! Förstår inte hur han bredvid mig lyckade somna... Snarkade gjorde han också!
Iallafall, fränt att gå på bio här! Gigantisk byggnad med flera våningar. Vi fick åka två rulltrappor ;) Och biosalongen var riktigt stor.

Från det ena till det andra.. Vi har fått ont i öronen idag av våran trumpetfrälste flatmate och hans vän.. De har spelats falskt och hemskt här idag, helt sjukt hur det lät! Var tvungen att spela in det på kameran från vårat rum.. :p Sen höll jag på att få ett skrattanfall mitt i det hela, hoppas att de inte hörde mig...




Steffen på Pizza Hut!



Utsikt från översta våningen på Guinness storehouse..



Öl!



Roligt skum va! :D



Är ni snälla får ni se lite fler bilder en annan dag. :) Nu blidde jag trött... Sova nu. Najti najti!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-03-03 @ 12:15:10
Postat av: Erika

Haha, lyckas somna till en skräckfilm?! jikes! :P

2009-03-03 @ 12:15:58
Postat av: cissi

Vad roligt att få se bilder :) Ni måste ha så himla kul, var det inte väldigt spännande att åka iväg och bo i en främmande stad!? :O

Hoppas du får jobbet du sökte! :) kramar

2009-03-04 @ 10:11:13
URL: http://benjamineriksson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad bra att ni trivs :D Ja Effie mår bra, lite gammal börjar hon allt bli ;) Hon bor hos mamma o pappa nu.

2009-03-05 @ 11:53:16
URL: http://benjamineriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0