Malahide Castle

Måndag, igen! Som sagt, tiden går så himla fort.. Snart är det sommar!

Igår tog vi tåget till Malahide och kollade på Malahide Castle. Det var en mycket trevlig dag. Slottet var jättefint, kul att se alla gamla rum och möbler. (Men man fick inte ta kort där inne). Nästan lite läskigt med sovrummen, barnens leksaker såg ut som tagna ur en skräckfilm. Ni vet såna där gunghästar, barnvagnar och läskiga dockor.. Och så läste jag just på Internet om att det ska spöka där. :p Slottet är jättegammalt, Talbot-familjen levde där mellan 1185 till 1973, när den sista Lord Talbot dog.. Ja det var då en intressant rundtur i slottet, och finväder var det. Tur det, vi hade tänkt fara i lördags först men det blåste och var så kallt då så vi chansade på söndag. Två biljetter för priset av en också, erbjudandet tar slut imorgon så vi klarade oss precis.. :)



På väg till slottet...


Solen sken!


Malahide Castle..


Det var dock inte så stort och maffigt som vi hade förväntat oss, haha. Men ändå fränt, ett slott :D




Det fanns påfåglar där.. :)






Min darling :D


På väg mot tåget hem. Visst ser Stewen pluttig ut..? :D


Jag har varit på en jobbintervju idag! Den gick nog helt okej ändå. Lite irriterande dock att behöva sitta och vänta över en halvtimme och så är allt klart sen på 5 minuter. Det här var bara del ett av tre och om jag klarade den här intervjun får jag komma vidare på en heldag där de berättar om företaget osv.. Få se hur det går, de ska ringa mig senare idag om de vill träffa mig igen.

Hade förövrigt en jätteskum dröm inatt som kändes jätteverklig, när jag vaknade var jag riktigt lättad över att det inte var sant.. :p Drömde att mamma och pappa skiljde sig(!) Jag blev jättechockad men det var något de tänkt på i flera månader sa dom. Sen flyttade pappa till en sjukt skabbig lägenhet som han delade med ett fyllo...!! Man fick gå in genom en bakväg så att ingen skulle se vars han bodde.. Jättekonstigt. :p Och jag tyckte så synd om pappa. Herregud, allt var så tragiskt.. :p


Nej, nu ska vi gå ut en sväng!

Tjing tjing

Kommentarer
Postat av: Anonym

Huja vilken dröm.....

Sannolikheten att vi ska skilja oss är inte så stor.



Kram Mamma

2009-03-30 @ 16:21:02
Postat av: Margareta Lundberg

Hejsan Karin o Steven!

Vilken fin blogg!! Jättefina bilder och så berättar du så bra. Man blir sugen på resa :) Hoppas ni har d bra och att ni får jobb så småningom.

Hej fr Maggan

2009-03-30 @ 22:07:46
Postat av: sara

dina drömmar klår nog allas! ;) haha det var jättelängesen jag mindes en dröm! tur att eva skrivit att sannolikheten inte är så stor! hahagillade sol bilden mycket! den bakom trädet du vet :) den var fiin!

2009-03-31 @ 20:00:11
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Tommy

Ändå ett slott... Kolla om det säljs några! :)

2009-03-31 @ 21:47:06
URL: http://blogg.tommyjohansson.eu
Postat av: Andreas

det är faktiskt så här....att jag och Eva ska rymma tillsammans

2009-04-01 @ 00:02:31
Postat av: Tommy

Grattis till jobbet Stewen!

2009-04-02 @ 12:10:16
URL: http://www.tommyjohansson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0