Lite hemlängtan

Jag är ju mycket för att skriva listor.. Så även i Dublin. Det finns Önskelista, Lista vars jag lämnat CV:n, Filmer att se, Att göra-lista, Att köpa-lista, och så vidare. Har även en Att göra när vi kommer hem-lista. ;) För det är ju faktiskt en hel del man längtar efter. Och det blir lite roligare när man ser det framför sig. :)


Här är bara några saker jag vill/ska göra när vi är hemma igen!
(Förresten, grejen med mina listor är att det är ingen som helst ordning på dom, det vill säga det jag skriver högst upp behöver nödvändigtvis inte vara viktigast) Lägg märke till att det mesta har med mat att göra.. :p

  • Äta pappas lingonsylt till gröten (Här har vi bara jordgubb och hallon)
  • Ha spelkväll med vännerna (Och fest och filmkväll och allt möjligt) :D
  • Äta mat på Tresco med ett helt gäng (Stewen skriker kött kött kött)
  • Äta Älvsbypizza
  • Cykla
  • Äta palt
  • Springa
  • Äta mackor-i-järnet
  • Lära mig spela gitarr (Tommy hjälp mig stränga och stämma, haha)
  • Grilla
  • Jobba
  • Äta Stewens mors köttfärslimpa (Jag har inte smakat. Och har ni hört, det är majs i den!!)
  • Spela kubb
  • Äta köttbullar på burk
  • Ha våffelfest och fika-kalas ;)
  • Baka (Det är ju så roligt, och för att ha fika-kalas måste man baka)
  • Äta mammas och pappas mat (Jag kommer äta ihjäl mig)
  • Vara i Åkermark
  • Framkalla massa bilder (Jag kommer bli ruinerad) och pyssla med fotoalbum
  • Äta makaroner och korv


Listan kan göras låååång :) Längtar efter er alla hemma extra mycket idag, vet inte riktigt varför. Var iallafall tvungen att skriva ett lite roligare inlägg efter det förra gnälliga!


En liten nyckelpiga

Kommentarer
Postat av: Sara

Du glömde semlekvällen ;)

2009-05-14 @ 19:59:22
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Mamma Eva

ja tänk om man aldrig for bort då fick man inte heller längta......jag tror att jag kan vara med/åtgärda en del på listan



Kram Mamma

2009-05-15 @ 21:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0